poniedziałek, 7 maja 2012

Kubuś gęsty, Kubuś zdrowy


Wielu z nas kojarzy reklamy soków owocowych, przeznaczonych przede wszystkim dla dzieci. Pijają je również dorośli, jednakże przekaz reklamowy adresowany jest zwłaszcza do dzieci. Kreskówkowa forma, z dziecięcą, rymowaną melodią w tle świetnie trafia do młodszych odbiorców, a rodzicom daje pewność, że po wypiciu owego soku owocowego jego dziecko będzie silne, zdrowe i dobrze odżywione.
To zainteresowanie dzieci reklamami ma duże znaczenie dla producentów, nieprzypadkowo więc reklamy są dobrze dostosowane do gustu dzieci: są krótkie, mają żywe kolory, proste teksty, zwykle pogodny nastrój, często występują w nich postacie z bajek i znanych filmów rysunkowych. Jeżeli w reklamie występują dzieci, to ich życzenia są natychmiast spełniane. Dzieci bardzo lubią wiele razy słuchać tych samych bajek i oglądać te same filmy, a reklamy wielokrotnie się powtarzają.
Dużą rolę w takich reklamach gra piosenka, którą dzieciaki nie tylko zapamiętują, ale nucą na podwórku. Wywołuje ona bardzo miłe skojarzenia i uśmiech na twarzy, a gdy dziecko widzi produkt w sklepie od razu przypomina sobie sympatyczną reklamę i sięga po produkt.
Cechą charakterystyczną dla większości reklam soków dla dzieci są przyjazne stworki, które zostają utożsamiane z produktem. I tak oto rzucając hasło sok Kubuś widzimy przed oczyma kochanego misia Kubusia, mówiąc sok Pysio od razu jawi się mały, zielony smok. Sok Leon powiązany jest natychmiast z sympatycznym lwem, bajkowym Leonem. Jaki tego cel? Dzieci mają olbrzymią wyobraźnię. Gdy widzą na plakacie, lub na opakowaniu produktu swojego ulubionego misia z reklamy, od razu sięgają po sok.
Forma reklam również ma tu olbrzymie znaczenie. Przedstawione w formie bajki, kreskówki, lub nawet zwykłej reklamy, w której występuje skupisko dzieci i ulubiony kreskówkowy bohater wpływają znacznie bardziej przekonująco na młodego odbiorcę, który przywiązany jest na codzień do towarzystwa swoich rówieśników, ukochanej maskotki, czy ulubionej bajki w telewizji.
Reklamy te powodują u dziecka emocjonalne przywiązanie do niej, a co w związku z tym idzie, przywiązanie emocjonalne do produktu. Dla młodego odbiorcy kubuś, pysio czy leon stają się przyjaciółmi, towarzyszami. Mając przy sobie sok, czują jakby mieli przyjaciela u swego boku. 
 
Jaki wpływ ma taka reklama na dorosłego odbiorcę, na rodzica? Gdy zobaczy on taki, nie inny przekaz reklamowy budzą się do życia pozytywne odczucia, przekonanie, że właśnie ten, a nie inny sok jest przeznaczony dla mojego kochanego, najdroższego dziecka. Że właśnie ten sok zasługuje na to, by moja pociecha po nie sięgała. Ale co jest najważniejsze? Rodzic jest przekonany, że sok z marchwi, tudzież innych owoców zapewni dziecku zdrowie, wiele witamin potrzebnych do wzrostu, ale i radość.
Reklamy soków owocowych wpływają też znacznie na grupę pośrednią, tą pomiędzy dziećmi, a dorosłymi odbiorcami. Chodzi o młodzież. Kubuś pod ręką stał się symbolem zdrowego trybu życia. Piję Kubusia- jestem trendy- jestem fit.

Brak komentarzy: