wtorek, 15 maja 2012

Jack Trout – „Wyróżniaj się albo zgiń”


       Nie jest to kolejna nudna książka o marketingu. Nie znajdziesz w niej teoretyzowania, ani opisywania jak wyróżniać się na rynku pośród konkurencji. Ta książka daje Ci gotowy przepis co zrobić, jakie zastosować sztuczki, jakimi mechanizmami powinieneś się kierować, jeśli chcesz zaistnieć. Dowiesz się konkretnych rzeczy i poznasz tajniki jakie rządzą światem marketingu. W książce przeczytamy wprost, że Coca- Cola przepuściła zarówno prestiż, jak i pieniądze, próbując przekonać rynek, że ma coś lepszego niż ,,to co prawdziwe”. Nikt nie kupował jej New Coke, ale wersja Classic sprzedaje się jak zawsze dobrze. Dowiadujemy się o konkretnych markach, towarach i nazwiskach, dzięki czemu można sobie łatwo wszystko zobrazować. Co ciekawe, konsumentów nie wkładamy nigdy do jednego ,,worka”, ponieważ jak sami wiemy, każdy z nas ma inne wymagania, potrzeby, a nawet charakter. Nawet nasza natura stanowi wyróżnik  dla marketingowców.
Nad książką tą można by się rozwodzić długimi godzinami, dyskutować o niej i poruszyć wszystkie wątki w niej zawarte. Autor posłużył się głównie przykładami istniejących już firm z różnych dziedzin życia, co dodaje jej zawartości wiarygodności i spojrzenia na fenomen reklamy z innej, niedostępnej wcześniej dla przeciętnego odbiorcy strony. Kluczem do osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie nie jest oryginalność, ciągłe zmiany sposobu przekazu, czy też logo a właśnie prostota i jasność. Warto również pamiętać o znaczeniu społecznego PR’u w reklamie, ponieważ liczy się nie to, że sami mówimy że jesteśmy najlepsi. Sukces jest wtedy, kiedy to inni mówią  za Nas.
Ciekawe jest to, że nie ma w niej teoretyzowania na temat marketingu, ale żywe przykłady. Jeśli ktoś chce poszukać nowego sposobu na swoją firmę i znaleźć pomysł na jej ożywienie, warto sięgnąć po tę lekturę.
Źródło: http://launching.blox.pl/2007/01/Wyrozniaj-sie-lub-zgin-Czyli-jak-przetrwac-w-erze.html
 

Brak komentarzy: