Nie jest to kolejna nudna książka o
marketingu. Nie znajdziesz w niej teoretyzowania, ani opisywania jak wyróżniać
się na rynku pośród konkurencji. Ta książka daje Ci gotowy przepis co zrobić,
jakie zastosować sztuczki, jakimi mechanizmami powinieneś się kierować, jeśli
chcesz zaistnieć. Dowiesz się konkretnych rzeczy i poznasz tajniki jakie rządzą
światem marketingu. W
książce przeczytamy wprost, że Coca- Cola przepuściła zarówno prestiż, jak i
pieniądze, próbując przekonać rynek, że ma coś lepszego niż ,,to co prawdziwe”.
Nikt nie kupował jej New Coke, ale wersja Classic sprzedaje się jak zawsze
dobrze. Dowiadujemy się o konkretnych markach, towarach i nazwiskach, dzięki
czemu można sobie łatwo wszystko zobrazować. Co ciekawe, konsumentów nie wkładamy nigdy do
jednego ,,worka”, ponieważ jak sami wiemy, każdy z nas ma inne wymagania,
potrzeby, a nawet charakter. Nawet nasza natura stanowi wyróżnik dla marketingowców.
Nad książką tą można by się rozwodzić długimi
godzinami, dyskutować o niej i poruszyć wszystkie wątki w niej zawarte. Autor
posłużył się głównie przykładami istniejących już firm z różnych dziedzin
życia, co dodaje jej zawartości wiarygodności i spojrzenia na fenomen reklamy z
innej, niedostępnej wcześniej dla przeciętnego odbiorcy strony. Kluczem do osiągnięcia
sukcesu w tej dziedzinie nie jest oryginalność, ciągłe zmiany sposobu przekazu,
czy też logo a właśnie prostota i jasność. Warto również pamiętać o znaczeniu
społecznego PR’u w reklamie, ponieważ liczy się nie to, że sami mówimy że
jesteśmy najlepsi. Sukces jest wtedy, kiedy to inni mówią za Nas.
Ciekawe jest to, że nie ma w niej teoretyzowania na temat marketingu, ale żywe przykłady. Jeśli ktoś chce poszukać nowego sposobu na swoją firmę i znaleźć pomysł na jej ożywienie, warto sięgnąć po tę lekturę.
Źródło: http://launching.blox.pl/2007/01/Wyrozniaj-sie-lub-zgin-Czyli-jak-przetrwac-w-erze.html |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz