niedziela, 20 maja 2012

Gwiazdy kabaretów w reklamach

 

    Popularność satyryków jest coraz większa, coraz częściej zostają oni zatrudniani do pracy w reklamach. Telewizja zaczęła dostrzegać ogromne korzyści, które z tego płyną.
    Pierwszą, który wykorzystała ten sposób była marka sieci komórkowej Plus. Serię spotów reklamowych, które nam zaserwowali były wielkim sukcesem komercyjnym. Występowali w nich członkowie kabaretu Mumio. Wielbiciele tej grupy zaczęli rozpowszechniać te spoty w Internecie i w ten sposób zupełnie nieświadomie i bezinteresownie pomogli w promocji Plusa. Cały telewizyjny cykl reklam sieci Plus miał zabarwienie humorystyczne.
     Firma ubezpieczeniowa Link 4 w swoich reklamach natomiast postanowiła zatrudnić Grzegorza Wasowskiego i Sławomira Szczęśniaka. Było to w 2008r. Osoby te miały bardzo niekonwencjonalne poczuciu humoru. Odbiorcy mogą znać Wasowskiego i Szczęśniak z programu TVP 2 „KOC czyli Komiczny Ośrodek Cykliczny” lub „T-raperzy znad Wisły”, którzy prezentowali młodzieżową wersję historii Polskie i streszczenia szkolnych lektur. Wszystko odbywało się w rytmie rapu.
    Sieć sklepów Media Markt reklamowała się hasłem "Nie dla idiotów" i postanowiła postawić na kabaret Łowcy. B. Ich absurdalny humor i już wcześniej zdobyta popularność telewizyjna idealnie dopasowała się do kampanii „Łowcy okazji – do zobaczenia w Media Markt”. Mogliśmy ich zobaczyć nie tylko w spotach reklamowych promujących sieć ale także i gazetkach promocyjnych.
    Kolejnymi gwiazdami  reklam byli członkowie kabaretu Elita Stanisław Szelca i Jerzy Skoczylas. Greenline w 2007r. Postanowiła umieścić ich na swoich billboardach reklamujących okna. Chwytliwymi hasłami były „Nie tylko dla Elity” i „Hej okna w dłoń”. Ten ostatni był nawiązaniem ich do piosenki „Hej szable w dłoń”.
    Promująca telewizję cyfrową, internet i telefon kampania reklamowa UPC ruszyła 2 sierpnia 2010r. Jej gwiazdą stała się członkini Kabaretu Moralnego Niepokoju Katarzyna Pakosińska. Jak powiedział przedstawiciel UPC - Bohaterka naszej kampanii, jak każdy współczesny człowiek, ceni komfort, wygodę, a także swój czas. To kobieta wymagająca, podążająca za trendami, pragnąca czerpać korzyści i przyjemność z każdej chwili. (...) Katarzyna Pakosińska jest dla nas doskonałym przykładem osoby realizującej się w każdej dziedzinie, aktywnej, nowoczesnej i wszechstronnej - zawodowo jest przecież nie tylko artystką kabaretową, ale także aktorką, prezenterką i dziennikarką. Doskonale łączy profesjonalizm z nadzwyczajnym poczuciem humoru.
    Kabaret Ani Mru-Mru z Lublina reklamował regionalny dziennik „Kurier Lubelski The Times” pod koniec 2008r. Natomiast  w 2010r. Zachęcał do oddawania 1 procent podatku na hospicjum dla dzieci im Małego Księcia. Kampania reklamowa odbywała się „z billboardów”. Oprócz tych dwóch, kabaret nie wystąpił w żadnej ogólnopolskiej kampanii reklamowej.
    Andrzej Mleczko, popularny rysownik satyryczny,pojawił się w reklamie firmy Knorr. Inne firmy także często wcześniej wykorzystywały jego rysunki do reklamy. Trafiały one do prasy lub na billboardy.
    Jeśli chodzi o reklamy producentów piwa Żywiec to mogliśmy podziwiać w nich  rysunki Henryka Sawki. Był to cykl „Autorytety”. Wystąpili w nim także: aktor Krzysztof Majchrzak, muzyk Wojciech Waglewski, bokser Tomasza Adamek i trener reprezentacji Polski piłkarzy ręcznych Bogdan Wenta.

Źródło : www.wiadomosci24.pl

Brak komentarzy: