środa, 16 maja 2012

Gadżet ponad wszystko


Maskotka reklamowa. Ten temat chciałam poruszyć w moim wpisie. Bardzo wielu reklamodawców stwarza postać, taką z którą by kojarzono ich produkt. Najbardziej rozpoznawalną maskotką jest Mały głód, występujący w reklamie serków Danio. Firma Danone stworzyła tę postać, po to, by pokazać, że jogurty Danio są w stanie pokonać choćby najmniejsze burczenie w naszym brzuchu.
Mały głód stał się ikoną – żółty stworek, w zielonym T-shircie z napisem „ mały głód”. W reklamach chodzi sobie po ulicy, dopada ludzi w sklepie, samochodzie, podczas oglądania filmu. Ale zawsze wtedy w pogotowiu jest serek Danio, który skutecznie go zwalcza. Mogłoby się wydawać, że Mały głód jest zły, ale wszyscy tak naprawdę go pokochali i nikt nie wyobraża sobie reklamy jogurtów Danio bez tej postaci. Dlatego reklamodawcy postanowili jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż tego produktu i do serków dodali gadżet - właśnie w postaci Małego głoda. A to jako breloczek, a to jako magnes na lodówkę. A każdy chciałby mieć taka maskotkę z reklamy w swoim domu. 

 
 źródło: www.a.pl/produkt-37616/Danone-Danio-Serek-waniliowy-240g-Maly-glod

Innym przykładem są Serce i Rozum z reklamy tp. W ich przypadku również nie wyobrażamy sobie tej reklamy bez nich. Dlatego kiedy tp połączyła się z Orange, Serce i Rozum musieli obowiązkowo się przeprowadzić.
Ich perypetie stały się dla nas codziennością. Raz występują na scenie z hitem Fun Pack, innym razem maja zamiar oglądać telewizję przez trzy miesiące, więc przygotowują się na wszystkie świętą jakie w tym czasie będziemy obchodzić. Przyzwyczailiśmy się do tego, że Serce jest lekkoduchem, a Rozum jest rozważny.
Tp doskonale wykorzystało popularność tych dwóch postaci. Wie, że maskotki są uwielbiane, dlatego bardzo często są dostępne w pakiecie telekomunikacji. 

 źródło: www.zapiskibrandmanagera.bloog.pl/id,328719824,title,Serce-i-Rozum-nadal-bawia-a-TP-SA-uruchamia-masowa-produkcje-maskotek,index.html?ticaid=6e75b

Ale te dwa przykłady to nie wszystko. Każdy reklamodawca wie, że gadżet zwiększa atrakcyjność produktu. Zwłaszcza, kiedy jest dostępny gratis, a nie za jedyne 9,99 zł. I niekoniecznie musi to być maskotka. Może to być kubek z Quickim z Nesquika, magnesy z Danonkiem z serków dla dzieci, czy kapsle w Cheetosach. 

 źródło: www.sprzedajemy.pl/danonki-magnesy-literki-cyferki-i-inne,294934


 źródło: www.tik-tak.pl/a.326.Czekoladowy_NESQUIK_teraz_z_bidonem_.html


Świadomość tego, że możemy zebrać komplet, że możemy mieć limitowaną edycję gadżetów, sprawia, że chętniej sięgamy po taki produkt, niż ten bez niczego. Nie ma znaczenia wtedy cena czy jakość produktu. Liczy się to, że możemy dostać coś za darmo, w pakiecie. Reklamodawcy bardzo dobrze o tym wiedzą i to wykorzystują . A my wpadamy w ich gadżetową pułapkę.

Brak komentarzy: