sobota, 26 maja 2012

Badania internetowe


Internet to najnowocześniejsze, najszybciej rozwijające się i ciągle zwiększające swój zasięg medium,
nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Zrzesza miliony odbiorców i potencjalnych klientów wielu firm,
w związku z czym staję się coraz bardziej cenionym kanałem komunikacji, a także doskonałym miejscem i nośnikiem kampanii promocyjnych czy reklamowych. Dodatkowa zaleta Internetu jest fakt, że jest on jednym z najlepiej mierzalnych mediów, w związku z czym, dzięki zleconym badaniom, można uzyskać potwierdzenie skuteczności prowadzonych kampanii wizerunkowych jak i produktowych.  Jedna z firm, najpopularniejszych na naszym rynku, zajmującą się badaniami Internetu jest firma Gemius SA, która działa na Tereni Polski i kilku innych państw Europy, od 1999 roku. Celem Gemiusa jest dostarczanie rzetelnej wiedzy o rynku internetowym oraz świadczenie profesjonalnych usług badawczych, analitycznych i doradczych w zakresie internetu. Firma ta prowadzi wiele typów badań, do których wyników, dostęp jest płatny. Firma oferuje wiele typów badań odpowiadających zapotrzebowaniu specjalistów na informacje o skuteczności ich działań w Internecie, najbardziej znane to m. in.:


Gemius Traffic – jedno z najpopularniejszych badań, dzięki niemu można sprawdzić w specjalnym panelu liczbę użytkowników i odsłon z podziałem na dni, tygodnie i miesiące oraz witryny odsyłające, ruch z wyszukiwarek itp.

Megapanel PBI/Gemius - Jego celem jest regularne dostarczanie reklamodawcom, wydawcom internetowym, analitykom i dziennikarzom wiedzy na temat zachowań i preferencji internautów.

Gemius HeatMap – badanie dostarczające informacji, w jakie linki (i w jaki sposób) użytkownicy klikają na witrynie. Dzięki badaniu mam dostęp do mapy kliknięć z zaznaczeniem najczęściej klikanych punktów witryny i dotychczasowa liczbą kliknięć. Można sprawdzić gdzie internauci klikają najchętniej oraz które elementy witryny są zupełnie nieuczęszczane.

Gemius Effect – badanie do sprawdzania skuteczności realizowanych kampanii reklamowych. Dzięki niemu możemy sprawdzić czy zostały zrealizowane cele kampanii oraz czy przeznaczone na kampanię środki zostały wydane efektywnie.

Gemius Profile – badanie określające szczegółowy profil użytkowników witryny internetowej, zawierające dogłębną analizę zachowań użytkowników na poszczególnych sekcjach witryny.

Gemiu Usability – badanie dostarczające rzetelnych informacji o tym, jak wygodna dla internautów jest badana witryna. Usability to jedna z prężnie rozwijających się dziedzin, dzięki której możemy uczynić naszą stronę jeszcze bardziej przyjazną użytkownikom.

Gemius Insight – badanie polega na jakościowej analizie treści publikowanych w internecie, poświęconych danej marce czy zagadnieniu. 

Narzędzia te w większości posiadają swoje bezpłatne odpowiedniki np. produkty Google. Google od połowy 2006 roku udostępniło narzędzie do analizy statystyk serwisów – Google Analitycs – który dostępny jest bez ograniczeń dla wszystkich posiadających konto w Google. Usługa jest darmowa dla osób, których strony, miesięcznie nie przekraczają 5 milionów odwiedzeń.

Sara Bis

Brak komentarzy: