wtorek, 17 kwietnia 2012

Znane marki wycofują się ze sprzedaży w Internecie!


Adidas i Nike już zapowiedziały swoim partnerom handlowym o wycofaniu się ze sprzedaży swoich produktów na Allegro. Dlaczego ? Swoją decyzję Hubert Polak z Adidasa tłumaczy tak : „Ekskluzywne marki chcą mieć prawo do selektywnej dystrybucji swoich produktów. Niekoniecznie powinny występować wszędzie. Przecież Prada na bazarach się nie wystawia.


Ta odpowiedź jednoznacznie daje dowód na to, jak producenci mocno dbają o swój wizerunek. Poprzez wybiórczą dystrybucję, a wręcz dobieranie odpowiednich klientów budują tożsamość marki. Nie chcą sprzedawać swoich produktów po niższych cenach. Chce za to klientowi dać poczucie wyjątkowości i oryginalności. A to przez selektywną dystrybucję, np.
Ale już nie o samą ekskluzywność chodzi. Nie od dziś wiadome jest że cena szybciej spadnie w sklepie internetowym pana X niż w drogiej galerii handlowej.  Z jednej strony producentom powinno zależeć, żeby ich produkty były jak najtaniej dystrybuowane, bo to zwiększa sprzedaż, z drugiej strony nie mogą pozwolić, żeby ich produkty zniknęły z tradycyjnej dystrybucji przez sklepy, bo to by doprowadziło do zmniejszenia sprzedaży, a może i jej zaniku także w internecie, w konsekwencji do bankructwa.
Stąd pytanie : czy taki ruch Adidasowi i Nike się opłaca? Sprowadzi to przecież na nich bunt klientów. Warto obserwować tą sprawę; Internet wkroczył już w sferę konsumencką i ilość konfliktów może się zwiększać.

Brak komentarzy: