piątek, 20 kwietnia 2012

Zapraszam na święto reklamy



The Cannes Lions International Festival of Creativity (dawniej nazywany International Advertising Festival) jest największym na świecie świętem kreatywności reklamowej. To zdecydowanie najbardziej prestiżowa międzynarodowa nagroda na którą co roku ma szanse ponad 28 tysięcy zgłaszających się z całego świata, których prace zaprezentowane i ocenione na Festiwalu. Zwycięzcy otrzymują bardzo cenne trofeum Lwa. Ceremonia jest także jedynym prawdziwie globalnym miejscem spotkań dla reklamodawców, jak i profesjonalistów z zakresu reklamy jak i komunikacji. Ponad 9000 delegatów z 90 krajów uczestniczy przez  siedem dni w warsztatach, wystawach, pokazach, kursach mistrzowskich i głośnych seminariach liderów branżowych, takich jak Dan Wieden, Sir John Hegarty, Bob Greenberg, Maurice Levy, David Droga, Mark Tutssel, Sir Martin Sorrell i Tham Khai Meng, jak również ludzie tacy jak Mark Zuckerberg, Ben Stiller, Yoko Ono, Kofi Annan Steve Ballmer i Bob Geldof.

Cel?
Celem Międzynarodowego Festiwala Twórczości jest zaoferowanie ekspertom z całego świata reklamy okazję do promowania siebie dzięki pokazaniu swoich najlepszych i najbardziej oryginalnych prac twórczych w tym wyjątkowym wydarzeniu.

Kiedy?
59. Międzynarodowy Festiwal Twórczości 2012 odbędzie się w Cannes od niedzieli 17 do soboty 23 czerwca 2012. Wszystkie prace zostaną pokazane w Palais des Festivals.

A jak wybierane jest jury?
Każdego roku blisko 300 członków kreatywnej komunikacji  są zapraszani do Cannes, by służyć w piętnastu grupach jurorskich, które decydują o nagrodzeniu wybranych prac. Aby mieć pewność, że każda faza pracy jury przebieg  w sposób niezależny, podczas festiwalu proceduralnie łączy się wszystkie  grupy wybierające.
Tak zwana „ globalna sieć Reprezentantów”  jest pierwszym krokiem by zostać członkiem jury. To właśnie Ci lokalni przedstawiciele proszeni są co roku o wysłanie nominacji członków jury z ich krajów. O tym jaki reprezentat jest proszony o wysłanie nominacji zależy od sukcesu tego kraju w pozyskiwaniu Lwów  w latach poprzednich. Kiedy  nominacje trafią już do Cannes, wybierane jest jury, dbając, aby w każdej grupie jurorskiej ilość członków z całego świata była zrównoważona.
Proces selekcji do edycji, która odbędzie się tego roku jest już zakończony, a skład jury stał się jawny kilka tygodni temu. Co więcej, organizatorzy apelują, że jeśli tylko ktoś będzie miał sugestie dotyczące potencjalnych członków jury na rok 2013, proszą o kontakt z lokalnym przedstawicielem festiwalu zaraz po tegorocznej imprezy w czerwcu.

Jakie kategorię?

Film Lions
Press Lions
Outdoor Lions
Direct Lions
Media Lions
Cyber Lions
Radio Lions
Promo & Activation Lions
Film Craft Lions
Titanium and Integrated Lions
Design Lions
PR Lions
Mobile Lions
Branded Content & Entertainment Lions
Creative Effectiveness Lions
 
Kategorię specjalne?
   
Holding Company of the Year
Network of the Year 
Independent Agency of the Year
Agency of the Year
Direct Agency of the Year
Media Agency of the Year
Palme d'Or
Grand Prix for Good National Diploma
Media Person of the Year
Advertiser of the Year
 
John O'Keeffe, powiedział: "Cannes jest jedynym globalnym, pokazem dyscyplin, obejmujących reklamę, projektowanie, cyfryzacje, media. Więc, jeśli jesteś numer jeden w Cannes to masz świadomość, że masz za sobą najtrudniejszą drogę, prawidłową drogę, jedyną drogę ".

Cannes Lions 2012 Trailer:



                                                              
                                                              

Brak komentarzy: