piątek, 13 kwietnia 2012

Wpływ reklamy na zakupy

Reklama ma silną moc i jak zapewne wszyscy wiedzą oddziałuje na nas czy tego chcemy czy nie. W dzisiejszych czasach kontakt z nią mamy wszędzie,czy to w telewizji, na ulicy, radiu, internecie, prasie. To właśnie pod jej wpływem podejmujemy wiele decyzji dotyczących naszych zakupów. Dzięki reklamie dowiadujemy się o różnych produktach, bez niej nie wiedzielibyśmy o istnieniu wielu rzeczy. Można powiedzieć, że dostarcza nam informacji. Reklama pokazuje nam wygląd produktu, jego atrakcyjność oraz cenę,pozwala nam zapoznać się z produktami, czasami odnosi się do naszych uczuć. Jeżeli reklama powtarza się czy to w telewizji, na billboardach, czy ulotkach reklamowych i zawiera cenę, porównujemy dany produkt z innymi jeśli cena jest korzystniejsza po porostu go wybieramy, kiedy spełnia nasze oczekiwania polecamy go znajomym bądź rodzinie.
Reklama oddziałuje na nasze zmysły, do każdego z nas trafia w inny sposób jedni są bardzo podatni na jej uroki, pod jej wpływem podejmują ważne decyzje, czego w konsekwencji mogą potem żałować, ponieważ działają pod wpływem impulsu. Kierowane są zazwyczaj nie do wszystkich a do konkretnych grup społecznych, trafnie skonstruowanie przekazu reklamowego jest podstawowym sukcesem.
Jak wiadomo zakupy uszczęśliwiają kobietę. W większości reklam widzimy kobiety, inaczej reklama wpływa na kobietę a inaczej na mężczyznę. Kobieta robi częściej zakupy pod jej wpływem, czy to żywności, środków czystości czy też kosmetyków. Z całą pewnością kobiety są bardziej podatne na  reklamy i przy wyborze danego produktu kierują się nią. Dlatego to właśnie do kobiet jako do grupy docelowej skierowanych jest najwięcej reklam. W spotach reklamowych dla mężczyzn możemy zauważyć często kobiety, prawie zawsze jest jakieś nawiązanie do seksu, panowie często skupiają wzrok na pięknej kobiecie, mężczyźni są wzrokowcami. Niektórzy robiąc zakupy sięgając po produkt z reklamy gdyż utożsamiają się z nim, zaś wydaje mi się, że znaczna część z nich nie kieruję się reklamą tylko opiniami znajomych, ekspertów, oraz marką, mężczyźni robią zakupy bardziej przemyślanie i ostrożnie. Zakupy to wielka przyjemność lecz powinny być przez nas przemyślane.
Przedsiębiorcy zachęcają klientów do zakupu danego produktu, oferują gratis bądź, że drugi produkt będą mogli kupić za pół ceny. Wtedy konsument zazwyczaj nie zastanawia się czy reklamowany produkt mu posłuży. U niektórych konsumentów reklamy wywołują oburzenie, inni zaś biorą ją pod uwagę przy zakupach.
Reklama telewizyjna ma największy wpływ na naszą psychikę, często klient czuje się oczarowany przekazem reklamowym i wierzy w każde jej słowo. Taka reklama, która wywarła na człowieku chęć posiadania towaru i nakłania również do zakupu jest skuteczna. Kiedy dokonamy takiego reklamowanego zakupu, a ten jednak nie spełnia cech jakościowych możemy domagać się zwrotu pieniędzy, bądź też wymiany towaru.
Każdy z nas ma prawo wyboru  i wolną wolę dlatego sam decyduje czy ulega reklamie

Brak komentarzy: