sobota, 21 kwietnia 2012

Telewizja dźwignią handlu



Reklama najlepiej sprzeda się w telewizji. W dzisiejszych czasach właściwie każdy ma odbiornik i chcąc nie chcąc ze spotami reklamowymi spotkać się musi.


Reklamy są wszędzie. Na słupach, bilbordach, przystankach autobusowych, a nawet w publicznych toaletach. Jednak skutek najwyższy odnoszą te, które są obecne w telewizji. Najczęściej Nas denerwują, bo zostają puszczone w momencie, kiedy oglądamy ciekawy film. Nierzadko mamy nawet wrażenie, że trwają w nieskończoność. Jednak jakiś czas później nieświadomie kupujemy produkt, który widzieliśmy w telewizji. Dlaczego ? Bo wydaje Nam się, że skoro został zareklamowany na szklanym ekranie, to ma 
wysoką jakość.



źródło: youtube.pl 



Reklamy w telewizji są płatne i nie każda firma może sobie pozwolić na wykupienie czasu antenowego. Koszty są bowiem wysokie. 30 - sekundowy spot kosztuje 300 zł., niby nie jest to drogo, ale trzeba brać pod uwagę fakt, że zostanie owy spot zostanie pokazany w niezbyt korzystnym momencie. Mam tu na myśli czas, w którym niewielu ludzi zasiada przed telewizorem. Inna reklama 30 - sekundowa, która jest puszczona w idealnym momencie, czyli np. wieczorem, kosztuje już 20 tysięcy złotych. Różnica w kosztach jest diametralna. Trzeba również zauważyć, że taka reklama nie jest pokazana raz czy dwa, ale wiele razy, więc te koszty wzrastają - nawet do 100 tysięcy dziennie.


Pieniądze pieniędzmi, ale cel często zostaje osiągnięty. Badania pokazują, że ludzie łatwo dają się przekonać do rzeczy, które są reklamowane, często nawet jako argument koronny traktują sformułowanie: "przecież to ostatnio widziałam/em w telewizji, musi być dobre". Trudno się nie zgodzić, jednak wszystko zależy od kreatywności twórców. Jeżeli coś jest pokazane w sposób jasny i klarowny - szybko się sprzeda, bo proste rzeczy są zazwyczaj najlepsze.




źródło: google.pl


Telewizja daje Nam możliwość zobaczenia czegoś w inny sposób. Ciekawy, kolorowy i krótki filmik przekona Nas szybciej niż papierowa ulotka. Twórcy doskonale wiedzą na co widzowie zwracają uwagę i w oparciu o to przygotowują spoty. Najczęściej reklamy są oparte o życie codzienne. Zwykli ludzie mówią o swoich problemach np. z trawieniem, przeziębieniem czy bólem głowy. Są przekonani, że pomóc im jest w stanie tylko tabletka określonej firmy! Po chwili my też jesteśmy dochodzimy do podobnych wniosków, bo trafili oni do Naszej podświadomości. Tak właśnie działa cała ta machina. Stąd też właściciele firm nie skąpią pieniędzy na reklamę telewizyjną, bo są pewni, że to jest klucz do sukcesu. Rzeczywiście, na pewno im to nie zaszkodzi.


źródło: youtube.pl

Brak komentarzy: