piątek, 27 kwietnia 2012

„Soraya, make up sceniczny numer 1 – mój”




1) Opis reklamy
Pierwsze kadry reklamy podkładu matującego ukazują nam znaną piosenkarkę – Edytę Górniak skąpo i zwiewnie ubraną, zbiegającą lekko po wewnętrznych schodach pięknego domu, zachowującą się beztrosko. Zdecydowanie dominuje biel i delikatne szarości, co sprawia, że z proponowanego nam obrazu emanuje uczucie świeżości. Piosenkarka jest piękną, szczęśliwą kobietą w doskonałej formie, choć wiemy, że nie jest bardzo młodą osobą. Oczywiście na skutek zdarzeń ukazanych w filmie reklamowym dowiadujemy się, że do takiego wyglądu przyczynił się produkt, który jest przedmiotem reklamy. Dodatkowo piosenkarka zapewnia nas, że kosmetyk to specjalistyczny środek używany przez profesjonalistów w dziedzinie makijażu, a teraz może go mieć każda, dbająca o siebie, kobieta, ceniąca jakość.
2) Analiza reklamy
Reklama odwołuje się do naszych uczuć, spokoju, poczucia stabilności i bezpieczeństwa. Przedstawia ona bardzo znaną i rozpoznawalną osobę w okolicznościach bliskich każdemu człowiekowi – dom, co ma nam uświadomić, że znani  i sławni ludzie żyją często podobnie jak my i że dobra dostępne dla nich są również w naszym zasięgu. To w pewnym sensie bazowanie na próżności człowieka, który odczuwa potrzebę poruszania się w świecie dla niego niedostępnym, więc może kupić sobie namiastkę takiego świata w postaci kosmetyku. Reklama oddziałuje dość intensywnie na poziomie emocjonalnym. Oglądamy ją z pozytywnym zaangażowaniem, gdyż na moment zostaliśmy „zaproszeni” do domu sławnej osoby, która kusi swoim wyglądem i przekonuje o wartości reklamowanego przedmiotu.
3) Celem
Celem reklamy jest nakłonienie potencjalnych nabywców do stosowania kosmetyku i przekonania ich o jego znakomitych właściwościach, pozwalających zachować młodość skóry i bardzo dobry wygląd. Odwołuje się ona do sfery marzeń większości kobiet w dojrzałym wieku, pragnących spełniać swoje marzenia o wiecznej młodości i nieskazitelnym wyglądzie. Pokazuje także, że korzystająca z niego piosenkarka jest zadowolona i szczęśliwa.
4) )Zapamiętywalność
Jest na wysokim poziomie, głównie przez to, ze w reklamie występuje znana piosenkarka.
5) Przełanie reklamy.
Reklama niesie ze sobą dość wyraźny komunikat, że produkt stworzony we współpracy z gwiazdami, doskonale kryje i matuje, pozwala uzyskać perfekcyjny wygląd przez wiele godzin oraz opóźnia starzenie się skóry. W reklamie pojawia się komentarz lektora, który ma ciepły, wyraźny głos. Mówi spokojnie, stosując proste zdania i przekazując przejrzyste komunikaty.
6) Ocena sloganu. Slogan brzmi: „Soraya, make up sceniczny numer 1 – mój”  i jest wypowiedziany przez bohaterkę reklamy – Edytę Górniak.
 Grupa docelowa to wszystkie kobiety dbające o wygląd, pragnące zachować młodość na dłużej.
7)Funkcje reklamy.
 Omawiana reklama jest reklamą:
 a) informacyjną, ponieważ zwraca uwagę nabywców na korzyści, jakie osiągną kupując reklamowany produkt.
 b) konkurencyjną, bo wykazuje różne korzyści, jakie powoduje nabycie reklamowanego produktu w stosunku do wyrobów innych producentów.
8)Psychologiczne podstawy oddziaływania reklamy. Uważam, że ten przekaz reklamowy należy do schematu DIPADA. Model DIPADA: zdefiniowanie potrzeb nabywcy, przedstawienie potrzeby i propozycji jej korzystnego zaspokojenia oferowanym produktem lub usługą konsumencką, wywołanie potrzeby posiadania i skłonienie konsumenta do zakupu.

Brak komentarzy: