wtorek, 24 kwietnia 2012

SEM i z czym to sie je.


z NetworkBLOG
Oczywiście się  nie je…  Search Engine Marketing, w skrócie SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach to wszystkie działania promocyjne, które maja doprowadzić do uzyskania jak najlepszej pozycji naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwarek takich jak Google dla wybranych, jasno określonych fraz/słów kluczy wpisanych przez użytkowników w okienko wyszukiwarki. Do tych działań zaliczamy miedzy innymi kampanie linków, pozycjonowanie i optymalizację. Jak widzimy SEM to coś szerszego niż samo SEO, ale nierozerwalnie się z nim łączy. Omówmy zatem kilka z działań SEM, które pozwolą naszej stronie wysoko się wypozycjonować.


Daj mi dobre imię!

Chodzi oczywiście o adres naszej strony. Po pierwsze: powinien być krótki i chwytliwy. Nasz adres ma się pamiętać sam, nasz przyszły użytkownik ma go usłyszeć na ulicy, a po powrocie do domu bez większego wysiłku wpisać w wyszukiwarkę. Po drugie: nazwa powinna współgrać z usługą czy tematem strony, który oferujemy. Nie możemy strony o podróżach nazwać cicha-zima.pl! To znaczy możemy, ale to nie pomoże nam się wypozycjonować. Po trzecie: najlepiej żeby nazwa domeny pisana była ciągiem np. czytamksiazki.pl. Niestety wiele domen jest już zajętych, jeśli więc żadna chwytliwa nazwa nie jest wolna należy się wspomóc znakami separującymi: (-), (_) lub (+). Google najlepiej pozycjonuje domeny z wyrazami oddzielonymi znakiem (-), tak zwanym dash.

Linki, linki i jeszcze raz linki

Jednym z działań podnoszących nasza pozycje w wynikach wyszukiwarek jest rozprzestrzenianie linku do naszej strony czyli budowanie sobie rozległej sieci tak zwanych linków przychodzących. O co chodzi? A o to aby link do naszej strony pojawił się na jak największej ilości innych stron. Jak to zrobić? Oczywiście można wykupić zamieszczenie linku na stronie, oczywiście cena takiej usługi zależna jest od ilości odwiedzin unikalnych użytkowników jakie osiąga strona, na której chcemy zamieścić nasz link. Prostszym sposobem jest zamieszczanie linku na stronach czy blogach znajomych. Im więcej stron zawiera w sobie link odnoszący do naszej tym lepiej się pozycjonujemy. W większości przypadków linki mają taka samą siłę i nie ma znaczenia czy zamieszczamy je na stronie www czy prostym blogu koleżanki. Są jednak potężne platformy, które generują większą „siłę” linku i wznoszą nas pod niebiosa, a właściwie belkę pola „szukaj” na liście wyników wyszukiwania . Do takich należą serwisy czy strony kilkumilionowych firm. Niestety zamieszczenie naszego linku w takim miejscu graniczy z cudem. 
z optymalizacjastrony.com
 Trzeba wziąć pod uwagę, że Google nalicza ilość linków przychodzących po numerze IP, więc nie pomoże nam zamieszczenie kilkakrotnie linku na jednej stronie. Ważne jest też aby nazwa linku na stronie była słowem/fraza na które chcemy się pozycjonować. Na przykład prowadzimy blog o gotowaniu i chcemy się pozycjonować na słowa gotowanie/przepis. Dobrze jeśli nasz link pojawia się na stronie pod nazwą Gotowanie lub Przepis, a już najlepiej „Przepis na gotowanie”. 

To oczywiście nie wszystko co możesz zrobić dla lepszej pozycji twojej strony. Google oferuje kilka ciekawych narzędzi, które pomagają w tym trudnym procesie, ale o nich kolejnym razem.

Sara Bis

Brak komentarzy: