wtorek, 17 kwietnia 2012

Przyciąganie do reklam.

Od momentu w którym zaczęto mieć świadomość jak wielką siłę ma reklama, firmy reklamujące produkty zastanawiają się jak przyciągnąć widza, żeby ten nie pozostał obojętny wobec reklamy lub nie przełączył programu.

Dzisiejsze społeczeństwo jest ciągle „karmione” reklamami, a co za tym idzie coraz bardziej wymagające. Skuteczna reklama powinna zapaść w pamięci i wytworzyć w potencjalnym kliencie uczucie, że reklamowany produkt jest właśnie dla niego.

Każde medium rządzi się innymi prawami w odniesieniu do reklamy, ale także w każdym medium reklama wygląda inaczej. Wiadomo, że reklama telewizyjna bardziej zainteresuje widza niż reklama wydrukowana w gazecie. Nowe media przyniosły za sobą ogromne możliwości dla reklamodawców, którzy mogą widza przyciągać za pomocą kilku bodźców jednocześnie.

Muzyka, kolory, dźwięki, dialogi – to wszystko odpowiednio ze sobą połączone może dać zaskakujący efekt marketingowy. Lecz to nie jedyne metody na przyciągnięcie widza = potencjalnego klienta.
Ciekawy sposób na oglądanie bloków reklamowych wdrożyła stacja telewizyjna Comedy Central. Każdy blok reklamowy trwa średnio 4 minuty, co wiąże się z tym, że widz łapie za pilota żeby przełączyć na inny program. Metoda wprowadzona przez Comedy Central działa na bardzo silną cechę ludzką, a mianowicie na ciekawość. Powoduje to zamierzony efekt, czyli widz nie przełącza kanału. Jak działa owa metoda? Zanim zacznie się kilkuminutowy blok pełen spotów reklamowych, wyświetla się pytanie-zagadka np. „Jaka jest przyczyna rozwodów?”. Widz czytając pytanie uruchamia swoją wyobraźnię i ciekawość. Zaczyna kombinować jaka może być odpowiedź na to pytanie. Chcąc ją poznać nie przełącza programu tylko ogląda blok do końca, bo wtedy zostanie podana odpowiedź. Efekt? Reklamodawcy są zadowoleni, bo ich reklamy są oglądane, Comedy Central otrzymuje dużo propozycji reklam na swoim kanale, a widzowie cieszą się, że na koniec dostali odpowiedź na nurtujące ich pytanie.


Dla ciekawskich: Jaka jest przyczyna rozwodów?  Małżeństwo.

Brak komentarzy: