środa, 11 kwietnia 2012

Nowa forma newsa - kampanie reklamowe projektantów mody

Nowa kampania reklamowa United Colors of Benetton? Ledwo się pojawiła, a już zaczęły się dyskusje na forach, twitterze i facebooku. W dzisiejszych czasach reklamy stały swoistego rodzaju newsem - ukazane w mediach stają się przedmiotem milionów rozmów i komentarzy na świecie. Wzbudzają wiele emocji i kontrowersji. Po każdej z nich ludzie oczekują dokonania oceny przez odpowiednie osoby interesujące się światem mody. Jedną z nich jest Ella Gregory prowadząca bloga www.cocosteaparty.com Blogerka nie zajmuje sie jednak tylko kampaniami reklamowymi, ale równiez ocenia styl gwiazd, wyszukuje ciekawe ubrania na każdą kieszeń, czy przedstawia nowe kolekcje projektantów.
Im bardziej kontrowersyjna reklama - tym lepiej. Produkt zyskuje na popularności, a twórcy więcej zarabiają. Chociaż nie raz zdarzają się sytuacje, kiedy zostają usunięte z mediów. Jedną z takich kampanii reklamowych została stworzona przez United Colors of Benetton. Miała promować iddę walki z nienawiścią, ale tak się nie stało. Plakaty, na ktorych Benedykt XVI całuje się z imamem meczetu Al-Azhar w Kairze Ahmedem al-Tajebem, czy prezydenta USA Baracka Obamy dającego buziaka Hugowi Chavezowi zostały wycofane. Trzeba jednak przyznać, że media i ludzie na długo nie zapomną tych szokujących fotomontaży. Kampania reklamowa po części odniosła więc duży sukces: marka zyskała tym samym na popularności.

Kolejnym kluczem do sukcesu i wzbudzenia zainteresowania jest zaangażowanie gwiazdy. I właśnie ten czynnik zostal wykorzystany przez Marca Jacobsa. Do pracy nad kampania reklamową zatrudnił ikonę stylu, było Spice Girl, Victorię Beckham. Był to strzał w dziesiątkę. Gwiazda jest obserwowana i naśladowana przez miliony kobiet na świecie. Zostanie uchwycona na zdjęciu przez fotoreporterów z torebką projektanta - tysiące kobiet pobiegną do sklepu, aby chociaż trochę się do niej upodobnić. I faktycznie, sprzedaż wzrosła.
I tak kampanie reklamowe stały się również formą sztuki. Coraz częściej ukazują, że zakupując dane dobro materialne, można odnieść korzyści niematerialne - Armani sprzedaje zmysłowość, a Louis Vuitton kobiecą niezależność. Dzięki takim reklamom przenosimy się w inny wymiar, świat iluzji. Myślimy, że kupując daną rzecz staniemy się lepsi, a marzenia będzie łatwiej spełnić. I tak kobieta wychodząca z domu, spryskana perfumem Calvina Kleina czuje się seksowna i pewna siebie. Tak jak modelka w reklamie.  

Jak widać kampanie reklamowe nabrały całkiem nowego znaczenia. Nie są już tylko nic nie znaczącym obrazem przedstawiającym nową kolekcję, czy prezentującym perfum. Oczekujemy na nie jak na najnowszego newsa, czekamy na nie, aby nie tylko komentować, ale podziwiać. Tak jak filmy są małymi dziełami sztuki.

Patrycja Małko

Brak komentarzy: