niedziela, 22 kwietnia 2012

Kampania Wodna z udziałem Cisowianki


Jak już zapewne każdy z nas wie, reklama jest największą siłą jeśli chodzi o rozpowszechnienie danego produktu wśród ludzi. Przyciąga, kusi, zaskakuje. Nic więc dziwnego, że po jej dobra sięgają również Ci, którym bardziej niż na sprzedaży jakiegoś produktu, zależy na tym, aby reklama przedstawiała również jakiś społeczny czy światowy problem. Jeszcze lepiej, gdy reklama łączy problem z produktem przeznaczonym do sprzedaży. Do takiego połączenia doszło, gdy Polska Akcja Humanitarna wraz z producentami wody mineralnej Cisowianka, postanowili połączyć siły w słusznej sprawie. 

Kilka słów o akcji

W 2003 roku Polska Akcja Humanitarna postanowiła zainicjować Kampanię Wodną, której celem było zwrócenie uwagi na problem niedoboru wody pitnej na świecie.
Fundusze zbierane podczas akcji, przeznaczane są m.in. na: budowę studni, zbiorników wodnych, systemów sanitarnych i dystrybuujących wodę pitną, jak również systemów służących do wykorzystania wody pozyskanej z deszczówki.
Do tej pory projekty te realizowane były w takich miejscach na świecie jak: Czeczenia, Sri Lanca, Sudan, Afganistan oraz Autonomia Palestyny.
Obecnie środki zbierane w kampanii przeznaczone zostaną na budowę studni w hrabstwie Uror położonym w Południowym Sudanie. 

 Spot informacyjny
źródło: www.youtube.pl
  
Główne działanie Cisowianki
 
W ramach współpracy Cisowianki i PAH przygotowana została woda w opakowaniu 0,33l dedykowana specjalnie na potrzeby Kampanii. Cisowianka przekazuje Fundacji część zysku ze sprzedaży każdej promocyjnej butelki na cele realizowane w ramach Kampanii Wodnej - na budowę studni w Południowym Sudanie.

W ten sposób Cisowianka pragnie pokazać, że pomagać można każdego dnia. PAH informuje, że kupno jednej promocyjnej butelki wody mineralnej Cisowianka to, aż 5l wody pitnej dla mieszkańców Południowego Sudanu. 

źródło: www.pah.org.pl


Mów do mnie jeszcze

Tego typu akcje lepiej trafiają do ludzi, gdy mówi o nich ktoś znany. W tym wypadku nie jest inaczej. Ambasadorką akcji została Agata Buzek.
Polska aktorka od lat angażuje się w wiele inicjatyw obywatelskich. Współtworzy Fundację Artystyczną Arteria, wspiera akcję „Solidarni z Białorusią", współdziała z „Vivą" - organizacją działającą na rzecz poszanowania praw zwierząt.

Na temat Kampanii Wodnej mówi: ,,Mam nadzieję, że uda nam się pobudzić wyobraźnię ludzi, uświadomić im, co znaczy żyć bez łatwego dostępu do wody. Jakie mamy szczęście, że u nas woda jest wszędzie”. 

źródło: www.cisowianka.pl


Działania edukacyjne akcji

Kampania Woda nie opiera się jedynie na sprzedaży wody mineralnej. Polska Akcja Humanitarna oraz Cisowianka prowadzą również kampanię edukacyjną polegającą na takich działaniach jak:

-    debaty akademickie- skierowana do przedstawicieli i studentów uczelni wyższych, ich celem jest popularyzowanie tematyki dotyczącej problemu wodnego na świecie.
-         edukacja w szkołach- to przede wszystkim zajęcia tematyczne poruszające nie tylko problem braku wody na świecie, ale także zapobieganie nietolerancji, ksenofobii, rasizmowi i innym uprzedzeniom oraz kształtowanie gotowości do niesienia pomocy w sposób przemyślany i odpowiedzialny.


Na własnym przekładzie mogę powiedzieć, że na mnie ta cała akcja działa. Chętnie sięgam po charakterystyczną butelkę Cisowianki, przede wszystkim ze względu na to, że butelka jest mała i poręczna. Cena jest dość przystępna (dolna granica to niecała „złotówka”). Widniejący na butelce napis „0,33 L = 5L wody dla Sudanu” faktycznie chwyta za serce. Chociaż zastanawiam się, czy przypadkiem nie jest tak ze względu na to, że jestem typem altruisty. Jednak bez względu na to, czy ktoś ma w sobie coś z filantropa czy nie- udział w tego typu akcjach nie powinien być dla nikogo problemem- zwłaszcza, że nasz wkład to jedynie „złotówka”. 

Źródła:

http://www.cisowianka.pl/

http://www.pah.org.pl/

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.