poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Ewolucja kampanii reklamowych firmy Skoda


Skoda- marka, która jeszcze kilka, kilkanaście lat temu przez wielu ludzi kojarzona była z samochodami dla ludzi co najmniej wieku średniego. Gdy w 1991 roku firmę przejął Volkswagen rozpoczęto proces zmiany wizerunku firmy. Pierwszy nowy model zbudowany z pomocą Volkswagena był reklamowany w m.in. taki sposób:



Na reklamie z 1994 roku Skoda Felicia pokazana jest jako samochód solidny, nowoczesny, dynamiczny i przyjazny. Nie inaczej jest pokazana w reklamie z 1999 roku, która promowała wersję auta po faceliftingu.



Zmiany oczywiście są zauważalne. Pomijając techniczne aspekty, druga różni się od pierwszej sposobem prezentacji auta. W drugiej samochód jest wyraźnie pokazany jako auto dla każdego, bezpieczny środek transportu dla rodziny.

Prawdziwą rewolucję dostrzec można jednak w reklamie Skody Fabii vRS. To, co widzimy w tej reklamie jest zupełnie odmienne od tego, co Skoda prezentowała wcześniej. Widać tutaj ewidentny ukłon w stronę młodszego pokolenia kierowców.


W 2011 roku firma zaprezentowała nowe, odświeżone logo firmy. - Mamy zamiar prezentować nową siłę naszej firmy (..) - powiedział Jurgen Stackmann, członek zarządu Skody, odpowiedzialny za sprzedaż oraz marketing.

Skoda posiada intuicyjną i bogatą w informacje stronę WWW. W serwisie YouTube prowadzi kampanię Skoda TestShow – ciekawe i oryginalne prezentacje swoich pojazdów. W jednym z odcinków wystąpił Adam Małysz testując Skodę Fabię RS. Firma aktywna jest również na Facebooku. W chwili tworzenia wpisu ma ponad 270 tys. kliknięć „Lubię to!”.
 
Skuteczne kampanie reklamowe, dobry public relations oraz wiele innych zmian sprawiło, że Skoda nie jest już powodem do wstydu dla młodych ludzi. W dużej mierze jednak, swoje produkty firma dedykuje rodzinom, co podkreśla mniej lub bardziej w swoich reklamach i działaniach w Internecie.

Brak komentarzy: